15 Nisan 2012 Pazar

Dolandırıcı devlet

En büyük hayalim emekliyken ölmek

19 Haziran, Coluche’ün ölümünün 25’inci yılıydı.
Coluche, Fransa’nın yetiştirdiği en büyük mizahçılardan, bizim Cem Yılmaz çapında biriydi.
Ama o ‘bana dokunmayan polikitacı bin yaşasın’ diyen türden değildi. Son derece sert siyasi skeçleri vardı ve siyaset oligarşisini rahatsız ediyordu.
Fırsat olursa yaşarken ölmeyi tercih ederim’ diyordu. 42 yaşında, şüpheli bir motosiklet kazasında öldü.
*
Ben de fırsat olursa, emekliyken ölmeyi umutsuzca umut ediyorum.
Nereden aklına geldi, diyeceksiniz.
Bir: Mazbatalarını alan milletvekillerinden.
İki: 16-17 trilyona ulaşan Süper Toto çekilişinden.
Arz edeyim.
*
Bir: Bu seçimi de kaçırdım. Oysa hayatta en büyük hayalim milletvekili emeklisi olmak.
Yanlış okumadınız, milletvekili değil, milletvekili emeklisi.
Çünkü 10.700 TL net maaş alan milletvekilleri, dişlerini sıkıp Meclis’te 2 yılı doldurunca emeklilik hakkı elde ediyorlar.
Ve ne kadar emekli maaşı alıyorlar biliyor musunuz? 5.000 TL net.
(Not: Devlette daire başkanı, genel müdür, profesör düzeyinde görev yapanlar için 2 yıl şartı bile aranmıyor. Bu durumda olanlar Meclis’te bir gün bile geçirse milletvekili emeklisi sayılıyor ve 5 bin lira emekli maaşı alıyorlar.).
*
İki: Hürriyet Kampüs’ün yazıişleri müdürü Bülent Ovacık ile Güney Marmara ve Ege üniversitelerini ziyaret ettik beş gün boyunca. Her yerde ‘Süper Loto - 17 trilyon - Perşembe çekiliyor’ diye bizi tahrik edecek bir Milli Piyango bayii çıktı karşımıza.
Dayanamadık, ortak bir bilet aldık ve günlerce ‘Bu para bize çıkarsa nasıl bir emeklilik süreriz’ hayalleri yaptık.
Çünkü ikimiz de emekli olamayacağız.
Ha emekli oluruz ama açlıktan ölmemek için çalışmak zorunda kalacağız.
Çünkü biz 40 küsur yıl eşek gibi çalıştıktan sonra, emekli maaşı olarak şu anki maaşımızın (milletvekilleri gibi yüzde 50’siyle değil) yüzde 15, bilemedin 20’iyle yetinmek zorundayız.
Bu da zaten ahım şahım olmayan hayat standardımızın 5’te birine hatta 10’da birine razı olmamız demek.
İşçilerin, sendikaların ‘mezarda emeklilik’ diye isyan ettiği işte bu.
*
Siz bu yazıyı okuyorsanız, demektir ki bizim trilyoner emeklilik hayalimiz suya düşmüş.
Bu durumda 'emekli iken ölebilmek' hayalim, 2017 Milletvekili Genel Seçimleri'ne kaldı.
İzninizle buradan parti başkanlarına sesleniyorum. Hangi parti olduğu önemli değil.
Yemin ederim önüme gelen her karara okumadan elimi kaldıracağım.
Siz salona girince önce ben ayağa fırlayarak alkışlayacağım.
Size dil uzatan olursa, burası Meclis'tir bana yakışmaz falan demeden sille tokat dalacağım.
Yeter ki milletime ve siz Sayın Genel Başkanım'a hizmet edebileyim. 2 senecik...
*
Şaka bir yana, Devlet, bir çalışan olarak benim hakkımı gasp etmektedir.
Bunu bana reva gören dolandırıcıdır.
Kendisi üzüm yer hatta deveyi hamuduyla götürürken üstelik...


Serdar Devrim, Hürriyet-İK 26.06.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder